Vi firar in våren

<p>På Modebacke</p>
Igår drog jag och gubben ut på stan i det fina vädret. Vi började med årets första våröl utomhus på Mosebacke som premiäröppnade uteserveringen.
<p>Mosebacke. Snart är det sommar.</p>
Rätt skönt att det inte var så crowded.
Favorittätt!
Sen blev det middag ute på Kelly's. Fisksoppa är min absoluta favoriträtt och jag blev glatt överraskad över att den var så bra. Hade inte förväntat mig så mycket av Kelly's käk och jag är en kräsen jävel då jag har flertal kockar i familjen och efter många år i restaurangbranschen.
<p>Första gången man provar banana split. Smakar mest som banan, glass, spraygrädde och chokladsås.</p>
Sen var vi tvungna att prova Banana Split eftersom jag aldrig provat det innan. Smakade mest som glass, banan, spraygrädde och chokladsås. Ingen sensation med andra ord.

Efter det gick vi på bio och såg "En gång i Phuket". Det gick typ inga bra filmer och det var gratis. Hade aldrig valt att se den på bio annars. Även den blev en positiv överraskning. Trodde att den skulle vara mycket sämre, men den var faktiskt rätt underhållande.

Nu ska jag dra iväg ut i solen! Hörs i kväll!

Yesterday Göran and I went out to celebrate spring. We went to Mosebacke, Kelly's and then to the movies.

5 kommentarer:

  1. Ser ut som en härlig vårdag!

    Ha en riktigt bra helg! :-)

    SvaraRadera
  2. sV:
    Haha, kanske på någon annan! :D

    SvaraRadera
  3. Åh öl på Mosebacke. Känns som en evighet sedan!

    SvaraRadera
  4. Vad tidigt uteserveringarna öppnar i år! Vågar man verkkligen?

    SvaraRadera
  5. Mys det ser ut :)) hihiih
    Jag är så frusen så jag kommer nog hålla mig inne iaf en månad till XD hahaha förutom när man måste ut då XD

    SvaraRadera