Jag har en vit månad

Vit månad (Taken with instagram)
Yep, denna månaden har varit och förblir helt alkoholfri sedan 1 maj fram till 1 juni, om inte längre. Med vit månad menar jag förstås att jag inte dricker någon alkohol, men också att jag inte äter någon skräpmat, snacks eller godis. Det absolut onyttigaste jag fått i mig är väldigt lite naturgodis som bara varit ok på helgerna. 

Det är inte som att jag har behövt räkna dagarna eller så, även om det har ryckt lite i öltarmen några soliga vårdagar. Det var också riktigt svårt med chokladabstinensen och sötsuget i början, men det har gått över. 

Varför vit månad då kanske många undrar. Jag har aldrig haft något alkoholproblem eller så, men har tränat mycket på senaste och känner verkligen hur alkoholen tärt på kroppen. Plus att alkohol i sig innehåller väldigt mycket kalorier och leder ofta till fyllekäk och bakisdagar som blir ännu mer kalorier i form av onyttigt bakiskäk. 

Känner också att det är värt att ta hand om kroppen en del nu innan sommaren sätter igång, både för utseendet och för att jag ska må bra. Mår väldigt bra fysiskt för tillfället och vet att jag kan ha minst lika kul utan alkohol.

Ska också bli kul att se resultaten i mått och kg när månaden är slut. Återkommer med dessa runt 1 juni. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar