Valborg i Uppsala

Valborg för oss stockholmare som drar iväg till Uppsala är lite grann som en festival. Eller som ett fullsmockat Tanto. Fast i Uppsala. Man hänger i parken och hänger i parken. Har firat Valborg alla år, men de senaste åren har jag varit för upptagen med parkhäng för att ens komma iväg till någon majbrasa. I år har jag gett mig fawen på att se en brasa och sjunga med i "Vintern rasat...", så det gäller att inte fastna i den här myrstacken (se klipp), vilket är lättare sagt än gjort.

4 kommentarer:

  1. sv: Är ju så fruktansvärt seg på att svara, men hade varit kul om vi sågs!! Hoppas du hade kul i alla fall :)

    SvaraRadera
  2. Valborg är helt galet i Uppsala, haha! Jag flyttade till Uppsala i höstas, så i år var första valborgen för mig här. Har aldrig vart med om något liknande. Nog för att alla sagt att det är stort och att det brukar va mycket folk... men jag hade aldrig någonsin kunnat gissa mig till att det skulle va så stort som det faktiskt är! Mina kompisar som alltid har firat Valborg där tyckte jag var lite konstig som blev helt chockad över att det är som värsta festivalen. Haha, men kul som fan hade man!

    SvaraRadera
  3. brukar fira i uppsala, men blev inget detta år. ;/ huhu hade du det bra? :**

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var riktigt kul, men vi drog hem runt kvällen så vi missade allt vad jag hört om bråk och grejer på Upptåget bland annat. Drog till Anchor när vi kommit hem. Riktigt trevligt. :)

      Radera