5 december 2012 - School vs. Twins Of Evil

Dagen då jag grät blod över att jag varit fast med att traggla branschkunskapens förkortningar (STIM, SAMI, IFPI, SYMF, SMFF, FST, NCB, SOM, SKAP, GLF, EXMS mfl) och därmed missat Rob Zombie  och Marilyn Manson på Globen med följande efterfest på Slakthuset. Kvällen då jag fick panik i mitt pluggande på grund av strömavbrott när alla mina anteckningar och allt material fanns i datorn. Natten då jag fick ett mail om att det råder Force Majeure då vi inte får försöka ta oss till skolan på grund av snön och tentan är flyttad 8 dagar framåt. Antingen så fortsätter jag gråta blod eller så tar jag bara och kommer överens med ödet som helt enkelt inte ville att jag skulle på spelningen. Jag kan ju dessutom nästan alla musikbranschens förkortningar nu och har chansen att plugga in mer inför tentan och förhoppningsvis få ett bättre betyg i branschkunskap. Studierna skiftar snabbt fokus över till arrangörskap istället som ska tentas av tisdag nästa vecka. Tänker i vilket fall inte missa chansen att se Rob Zombie igen!
Antar att ni hört ryktet på stan att Marylin Manson var och sjöng "Love me tender" och "You'll be a woman soon" på Rock-karaoken på Anchor i onsdags. Om inte vet ni det nu. Anna och Emelie i kör: "VARFÖR VAR VI INTE DÄR??!"
Den tjusiga bilden är snodd av min kära blogg-kollega Skinny Disco

2 kommentarer:

  1. Ja varför var man inte där? :(

    SvaraRadera
  2. Jag säger bara det - fy fan vad Manson och Zombie var braaa! Jag är inget fan av någon av dem (eller jag var inte innan konserten iallafall) och hängde bara med min vän då hennes pojkvän blev tvungen att jobba, men nej.. Gissa vem som spenderat hela sin kväll med att lyssna på just Manson? SÅ bra var det. Tråkigt att du missade det, men förhoppningsvis kommer det fler chanser :D

    SvaraRadera